Samenwerken met een Google Partner – Wat zijn de voordelen?

Enkele weken geleden belandde het onderstaande bericht van Google in m’n mailbox. Daarin brachten ze goed nieuws: Legendary is vanaf nu officieel een Google Partner! De badge staat dus sinds een tijdje op m’n website te shinen. Maar… wat houdt de badge in en waarom zou jij er gebruik van maken? Ik beantwoord met plezier de volgende vragen:  Wat houdt het in?Hoe word je partner? Wat zijn de voordelen? Wat is een Google Partner? Het Google Lees verder…

negatieve-zoekwoorden-og

Uitsluitingszoekwoorden: onmisbaar voor iedere Google Ads-campagne

Iedere adverteerder op Google Ads kent het wel: elke klik kost geld. Je zorgt er dan ook maar best voor dat de kwaliteit van die klikken zo hoog mogelijk ligt. Inzetten op relevante doelgroepen met de juiste advertenties en zoekwoorden is dus van cruciaal belang. Gelukkig kan je dat laatste heel gemakkelijk zelf bepalen, dankzij uitsluitingszoekwoorden. Weet jij al wat uitsluitingszoekwoorden zijn en hoe je deze instelt? Dan kan je mijn negatieve zoekwoordenlijst hier terugvinden. Lees verder…

Google Analytics & content marketing: een match made in heaven

Content marketing en Google Analytics. Je zou het misschien niet zeggen, maar eigenlijk is de combinatie van deze data-driven tool en creatieve marketingvorm een perfecte combinatie. De analysetool van Google biedt namelijk heel wat extra inzichten aan content marketeers die hun content willen monitoren en optimaliseren. Hoe zoiets kan? Ik leg het je met plezier even uit! Waarom content marketeers Google Analytics nodig hebben Toegegeven: Google Analytics is een uitgebreide en soms ietwat complexe tool. Lees verder…

UX writing: het geheime wapen van jouw app of website?

UX (User Experience) writing is hot topic in marketingland. Maar… wat is UX writing nu eigenlijk? Hoe kan je met teksten het verschil maken? En hoe maak jij jouw teksten user-friendly? Ik schreef het voor je uit in deze blog, waarin ik de volgende vragen beantwoord: Wat is UX writing?Waar kan je UX writing terugvinden?Wat zijn de taken van een UX writer?10 UX writing best practices Het is een verhaal dat je zeker en vast Lees verder…

Maak jij deze 5 fouten op je ‘over ons’-pagina?

Stuur jij binnenkort je nieuwe website de wijde wereld in? Dan heb je alvast heel mooie vooruitzichten. Eén dezer kunnen jouw bezoekers opnieuw ontdekken wat je doet, hoe je hen helpt en… wie je bent. Natuurlijk heb je voor die laatste categorie wel een zogenaamde ‘over ons’-pagina nodig. En die pagina zelf schrijven, da’s geen cadeau. Wat is een ‘over ons’-pagina? De naam van de pagina geeft in dit geval veel prijs. De ‘over ons’-pagina Lees verder…

schrijven-over-ons-pagina

Schrijven om te verkopen? Vermijd deze 5 conversiekillers!

Je moment de gloire is aangebroken. Dit is het punt waar je wekenlang naartoe hebt gewerkt. Je trok een websitebezoeker aan, overtuigde hem via perfect getimede advertenties en verleidde hem met behulp van straffe mails. Deze gebruiker is eindelijk terechtgekomen op je volledig geoptimaliseerde ‘sales page’. En dan… Niks. Je bezoeker verlaat je website en trekt naar die van je concurrent. Exact hetzelfde verhaal als heel wat andere potentiële kopers. De conversiekiller? Dat zijn hoogstwaarschijnlijk Lees verder…

Het eerste jaar van Legendary

Een drietal maanden geleden schreeuwde ik het van de daken: ik startte als freelance copywriter & zoekmachinemarketeer. Gemotiveerd, trots, vol goesting, … er zijn heel wat woorden die mijn overstap omschrijven. Maar eigenlijk was de term ‘zenuwachtig’ nog het meest van toepassing. Zal ik wel genoeg (leuke) projecten vinden? Is dat financiële en administratieve gedeelte iets voor mij? Wat is de impact van de sprong naar freelancer? Ik vertel je in deze (uitgebreide) blogpost of Lees verder…

eerste jaar als freelance copywriter & zoekmachinemarketeer

Je bestaande content boosten in Google? Probeer deze tips!

Waarschijnlijk heb je al veel moeite gedaan om de teksten op je website te optimaliseren. Misschien heb je zelfs al enkele technische SEO-tweaks toegepast. En toch presteert de content van je site niet zoals je dat zou willen. Dan is het hoog tijd om die content onder de loep te nemen! Geef laag presterende content een duwtje in de rug Wie ooit verschillende blogs beheerde, weet het wel: slechts een klein percentage van de posts Lees verder…

Technische SEO: 5 simpele stappen

SEO en content worden geregeld in één adem genoemd. Sinds Google enkele jaren geleden heeft gezegd dat ze meer aandacht zouden geven aan de content van een website, is de technische kant van SEO wat achterwege geschoven. En dat terwijl dat eigenlijk jammer is. SEO: veel meer dan content Wanneer we het hebben over SEO, dan zijn er verschillende factoren die bijdragen aan je ranking. Zo is er enerzijds het contentaspect. Anderzijds zijn ook de Lees verder…