Samenwerken met een Google Partner – Wat zijn de voordelen?

Enkele weken geleden belandde het onderstaande bericht van Google in m’n mailbox. Daarin brachten ze goed nieuws: Legendary is vanaf nu officieel een Google Partner!

De badge staat dus sinds een tijdje op m’n website te shinen. Maar… wat houdt de badge in en waarom zou jij er gebruik van maken?

Ik beantwoord met plezier de volgende vragen: 

Wat is een Google Partner?

Het Google Partners-programma zorgt ervoor dat bedrijven een beter zicht krijgen op de kwaliteiten van Google Ads-specialisten. De badge toont aan dat een adverteerder over de nodige kennis en relevante ervaring beschikt. Daarbovenop kunnen deze adverteerders én hun klanten van verschillende voordelen genieten.

“De badge laat zien dat een Partner is geslaagd voor Google Ads-productcertificeringsexamens en over de meest recente productkennis beschikt. Ze hebben hun badge dus echt moeten verdienen.

Google over het Partners-programma

De badge wordt enkel uitgedeeld aan adverteerders. Een partner-certificering heeft dus helemaal niets met SEO te maken.

Hoe behaal je de badge?

De badge behalen is niet zo héél moeilijk. Het vraagt wel wat tijd, kennis en de nodige inspanningen vooraleer Google ze uitdeelt. Een partner beschikt over de volgende zaken:

1. De certificaten

Eén teamlid moet minstens 2 certificaten behalen. Eén van die twee certificaten is de Google Ads-fundamentals. Daarnaast heb je de keuze uit verschillende topics: Search, Display, Mobile, Video & Shopping.

Certificaten behaald, klaar? Nee.

Een Google Partner moet ieder jaar zijn of haar certificaten vernieuwen. Google wil dat partners écht op de hoogte zijn van de meerwaarde van het Google Ads-platform, dat aan een razendsnel tempo verandert.

2. De uitgaven

Een partner heeft de afgelopen 90 dagen minstens 10 000 euro uitgegeven aan Google Ads. Dat geld komt (gelukkig) niet allemaal uit zijn of haar eigen portefeuille. Het zijn de uitgaven van alle actieve klanten in het MMC (Google Ads Klantencentrum).

3. De kwaliteiten

Google Partners moeten voldoen aan de verschillende kwaliteitsvereisten van de zoekgigant. Het team van Google kijkt mee over onze schouders, en evalueert de volgende zaken:

  • Het verloop en de stijging van klanten
  • De positieve evolutie in de kwaliteitsscores
  • Het aantal toegepaste best practices

Wat zijn de voordelen?

Klanten van een Google Partner kunnen rekenen op verschillende voordelen.

Zekerheid en kwaliteit
Als klant kan je op je beide oren slapen: je advertentiebudget is in goede handen. Een Google Partner is niet aan z’n proefstuk toe, beheert verschillende advertentiebudgetten van andere ondernemingen… en is daar nog goed in ook!

Ondersteuning van Google
Google Partners krijgen op regelmatige tijdstippen telefoon van Google, of kunnen zelf bellen als ze met een vraag zitten. Dat geeft hen meteen een voorsprong qua inzichten en eventuele hulp.

Extra kennis en inzichten
Een specifieke sector of case? Het team van Google zorgt in dat geval voor de nodige extra data uit de sector. Mooi meegenomen om de online strijd aan te gaan!

Iets voor jouw Google Ads-account?

Laat jij je Google Ads-account vanaf nu beheren door iemand die de nodige ervaring en kennis aantoonde? Neem dan zeker contact met me op.


Jenthe

Recent Posts

  • Copywriting
  • Zoekmachinemarketing

Wat is Voice Search?

Voice Search is hot topic. Maar... wat is voice search, en hoe optimaliseer jij je teksten voor de gesproken vragen…

5 jaar ago
  • Zoekmachinemarketing

Uitsluitingszoekwoorden: onmisbaar voor iedere Google Ads-campagne

Iedere adverteerder op Google Ads kent het wel: elke klik kost geld. Je zorgt er dan ook maar best voor…

5 jaar ago
  • Copywriting
  • Zoekmachinemarketing

Google Analytics & content marketing: een match made in heaven

Content marketing en Google Analytics. Je zou het misschien niet zeggen, maar eigenlijk is de combinatie van deze data-driven tool…

5 jaar ago
  • Copywriting

UX writing: het geheime wapen van jouw app of website?

UX (User Experience) writing is hot topic in marketingland. Maar… wat is UX writing nu eigenlijk? Hoe kan je met…

5 jaar ago
  • Copywriting

Maak jij deze 5 fouten op je ‘over ons’-pagina?

Stuur jij binnenkort je nieuwe website de wijde wereld in? Dan heb je alvast heel mooie vooruitzichten. Eén dezer kunnen…

5 jaar ago
  • Copywriting
  • Digitale marketing

Schrijven om te verkopen? Vermijd deze 5 conversiekillers!

Je moment de gloire is aangebroken. Dit is het punt waar je wekenlang naartoe hebt gewerkt. Je trok een websitebezoeker…

5 jaar ago